Gorilla Kosthold
Nettside, SEO, E-post Markedsføring
Kunden
Gorilla Kosthold er en leverandør av proteinrik mat i form av matbokser. Gorilla Kosthold har et eget kjøkken der de bruker ferske råvarer og lager fantastiske matretter, som dermed leveres ut til kunden.
Oppdraget
Gorilla Kosthold ønsket å utvide sin virksomhet med en ny nettside. De trengte en nettside med flere funksjoner som ville hjelpe dem å ta bedriften til det neste nivå. De ville også ha et nytt design som skapte en troverdighet for kunden, og som økte konverteringer på deres nettside. Samtidig var de ute etter en større synlighet på nett, for å tiltrekke seg flere kunder.
Løsningen
Vi startet med å avdekke hvilke funksjoner som trengtes på nettsiden. Vi utviklet så en Shopify nettside der kunden kan velge mellom èngangsbestilling og abonnement. Ved å ha abonnement er gjenkjøpsgraden mye større. Kunden kan nå også gå inn for å fryse eller endre abonnementet sitt. Med den nye nettsiden er også kundereisen mye mer oversiktelig, som da fører til økt konvertering. Vi har også lagt til funksjoner som næringsinnhold, "leverings-sjekk", nedtelling til bestillingsfrist, nyhetsbrev og mer.
Videre utviklet vi også e-poster som skal føre til gjenkjøp og Winback av kunder som ikke har gjennomført en bestilling. I tillegg gir det muligheten for at kunder skal kunne gi tilbakemelding på produktene, slik at Gorilla Kosthold kan forbedre seg i fremtiden. I tillegg skriver vi blogginnlegg for å forbedre synligheten på nett. Vi bruker SEO for å gjøre innholdet relevant til deres kundesegment. Allerede etter noen få måneder ser vi resultater på ønskede søkeord, slik som "Proteinrik ferdigmiddag".